Els blocs han esdevingut un excel·lent recurs pedagògic, ja que suposen un sistema fàcil i sense cost per a la publicació periòdica a Internet. Una part significativa del professorat ja s’ha vist atreta pel format i ha aprofitat la publicació de blocs per al desenvolupament de la tasca didàctica i la comunicació d’idees. D’aquesta manera, s’ha donat lloc a un nou gènere que ja es coneix com a ‘edubloc’.
L’ús de blocs fa que l’alumne/a
- creï els seus textos propis i llegeixi els d’altres;
- elabori el pensament seqüencialment, cosa que li atorga un alt
grau de control sobre el discurs; - faci ús del llenguatge hipertextual per a compondre la publicació
en línia; - organitzi en categories cada nova aportació (post) dintre del
discurs del seu bloc; - pugui integrar documents amb orientacions didàctiques al bloc
mitjançant enllaços; - vegi potenciat el debat, la reflexió, la col·laboració permanent al
voltant d’un tema; - socialitzi la seva feina i la informació;
- pugui fer treballs de recerca en equip i en línia amb l’ajuda dels
companys i companyes i el/la professor/a.
Els blocs poden ser l’instrument ideal per a l’elaboració de crèdits de síntesi o treballs de recerca de batxillerat perquè permeten veure la progressió de la feina, anar exposant i resolent els dubtes que es generen, reconduint el plantejament de la tasca encomanada, en definitiva, seguir i analitzar el procés de construcció del coneixement. A més, cal fer notar un altre dels avantatges de l’ús dels blocs:
l’actualització constant de continguts mitjançant la sindicació (RSS) de manera que un/a professor/a pot estar al dia, des de la seva bústia de correu electrònic p.e., de la progressió de la feina exposada a cadascun dels blocs del seu alumnat.
3 comentaris:
Pues si Leti, son muy útiles! , has sintetizado perfectamente el uso pedagógico de los Edublogs.
Estamos aprendiendo muchas cosas en esta asignatura...
Un beset molt fort wapisima *
Y por cierto, enhorabuena por el blog, tiene muy buena pinta. :)
Per que no:)
Publica un comentari a l'entrada